
Rádi bychom Vás informovali o změně pravidel pro osobní návštěvy sociální služby odborného sociálního poradenství od 1. 1. 2026:
Pokud přicházíte bez předchozího objednání, můžete nás navštívit v těchto dnech:
- pondělí: 08:00–16:00
- středa: 08:00–16:00
Pokud se chcete ke konzultaci předem objednat, objednávejte se vždy alespoň 24 hodin předem. Objednat se můžete na tyto dny: pondělí až pátek: 08:00–16:00
Vždy doporučujeme se objednat dopředu. Na konzultaci se tak připravíme a vybereme pro Vás klidné a nerušené prostředí v kancelářích asociace.
Pokud se rozhodnete službu využít telefonicky, e-mailem či v online setkání, jako doposud je to možné od pondělí do pátku v čase 08:00–16:00.
Video níže vám představí službu Odborné sociální poradenství:
Poskytovatel sociální služby
Česká asociace paraplegiků – CZEPA, z.s.
Registrovaná sociální služba – CZEPA – odborné sociální poradenství, č. 2225351
Poslání služby
Posláním odborného sociálního poradenství CZEPA je podporovat osoby s tělesným postižením, zejména osoby s poškozením míchy a aktivně přispívat ke spravedlivějším podmínkám v sociální a zdravotní oblasti.
Cíl služby
Cílem odborného sociálního poradenství CZEPA je poskytovat informace, rady a podporu k řešení nepříznivé sociální situace, k jejímu předcházení a k adaptaci na zdravotní stav.
Cílová skupina
Osoby ochrnuté po poškození míchy, které se nacházejí v nepříznivé sociální situaci, kterou nejsou schopni sami vyřešit, jejich rodinní příslušníci a osoby blízké. Dále je služba poskytována i osobám s jiným druhem tělesného postižení, např. DMO, roztroušená skleróza, rozštěp páteře, aj. Služba je poskytována osobám bez omezení věku.
Zásady poskytování služby
– dodržování práv – služba je realizována v souladu se všemi předpisy, aby byla zachována práva každé osoby
– respektování volby – je na každém, jaký způsob řešení si zvolí
– individualizace podpory – služba je „šitá na míru“ každému
– subsidiarita – hledání takového řešení, které nejvíce podporuje samostatnost každé osoby
– diskrétnost – informace, které nám poskytnete jsou důvěrné
– odbornost – službu zajišťují pracovníci s téměř celoživotní praxí v problematice
– komplexnost – naše služby jsou komplexní se sociálně zdravotním zaměřením
– dostupnost – kontaktovat nás může kdokoliv, odkudkoliv, např. telefonicky, emailem
– bezplatnost – služba je poskytována bezplatně
– důstojnost – jednáme partnersky
– možnost zůstat v anonymitě – nemusíte udávat svoji totožnost
– zodpovědnost a profesionalita – vždy se snažíme najít co nejvhodnější řešení
Kapacita služby
Ambulantní forma – 1 klient, terénní forma – 2 klienti (tzv. okamžitá kapacita)
Úhrada za službu
Služba je klientům poskytována bezplatně.
Místo poskytování služby
- ambulantní – osobně v sídle organizace – Dygrýnova 816/8, 198 00 Praha 14
- terénní
- telefonicky, e-mailem, on-line – dle místa pobytu klienta
- osobně – na území hl. m. Prahy
- prostřednictvím anonymní poradny komunitního portálu Vozejkov.cz
Provozní doba
Pracovní dny 8.00 – 16.00 hod. pro ambulantní i terénní formu služby.
Kontaktní osoby
- Bc. Barbora Sabóová, vedoucí poradny, sociální pracovnice, e-mail: poradna@czepa.cz, tel. 773 483 083
- Bc. Hana Sixtová, sociální pracovnice, e-mail: sixtova@czepa.cz, tel. 608 043 331
- Bc. Lukáš Burda, sociální pracovník, burda@czepa.cz, tel. 775 980 952
- Zdeňka Faltýnková, pracovnice v sociálních službách, e-mail: faltynkova@czepa.cz, tel. 607 453 501
- Jana Horová, DiS., ergoterapeut, e-mail: horova@czepa.cz, tel. 733 553 441
Smlouva
Smlouva o poskytování služby se zpravidla uzavírá ústně. Doba sjednání smlouvy záleží na individuálních potřebách klienta.
V případě e-mailových dotazů a anonymní poradny Vozejkov.cz je smlouva uzavřena konkludentně.
Oblasti podpory
- Poradenství je komplexní, zaměřuje se zejména na podporu sociálních pracovnic v tématech dávek pro osoby se zdravotním postižením, příspěvku na péči, sociálních služeb, vzdělávání a zaměstnávání osob se zdravotním postižním, financování kompenzačních pomůcek, problematiku invalidních důchodů; v týmu s pracovnicí v sociálních službách (spinální specialistkou) na podporu v tématech bezbariérových úprav bydlení, poradenství ve výběru vhodných kompenzačních pomůcek a také předcházení a řešení zdravotních komplikací, omezujících sociální začlenění osob se zdravotním postižením do společnosti atd.
- V případech, kdy je identifikována potřeba odborné právní podpory v oblasti sociálního práva (např. příspěvek na péči, příspěvek na zvláštní pomůcku, invalidní důchod), využijí sociální pracovnice konzultace externího právníka, který nepřímou formou poskytne odbornou radu/stanovisko/podporu (vyjádření právníka klientovi zprostředkovává sociální pracovnice, která s klientem následně dokončuje zakázku). Dále můžeme zprostředkovat kontakt na specialisty práva – týká se témat odškodnění úrazu.
Odborné sociální poradenství můžete využít
- osobně (přednost mají předem objednaní klienti),
- telefonicky,
- písemně e-mailem,
- on-line (obvykle prostřednictvím platformy Google Meet)
- prostřednictvím anonymní poradny na komunitním portálu Vozejkov
- osobně na akcích asociace CZEPA.
Práva klienta
- v případě zájmu zůstat v anonymitě
- na ochranu osobnosti a s tím souvisejících osobních údajů (standard č. 6 OSP CZEPA)
- právo požadovat uzavření písemné smlouvy o poskytování odborného sociálního poradenství
- přizvat si ke konzultaci další osobu, kterou si klient přeje
- nahlížet do spisu, pokud je o daném klientovi veden či do evidence intervencí, které byly klientovi poskytnuty
- stěžovat si na průběh a kvalitu poskytovaných služeb (standard č. 7 OSP CZEPA), v případě stížnosti být informován o závěrech šetření způsobem, kterým si stěžovatel určí
- požádat o výměnu sociální pracovnice
- požádat o výpis o poskytované službě odborného sociálního poradenství
- kdykoliv a bez udání důvodu ukončit spolupráci se službou odborného sociálního poradenství
Povinnosti klienta
- aktivně spolupracovat při řešení jeho/její nepříznivé sociální situace
- nepřenášet kompetence či odpovědnost za řešení situace na odborné pracovníky služby
- v případě předem domluvené konzultace se dostavit včas (případně se ze smluvené konzultace alespoň 24 hodin předem omluvit)
- nepřicházet na konzultace pod vlivem alkoholu či omamných a psychotropních látek
- zdržet se jakýchkoliv způsobů a projevů agrese během čerpání služby a během přítomnosti v kanceláři CZEPA
Pro zkvalitnění našich služeb budeme rádi za vyplnění DOTAZNÍKU SPOKOJENOSTI – k vyplnění ZDE.
REFERENCE
Nejen informace byly užitečné, ale jednalo se za 1. přímo o vyřízení špatně přiznaného stupně Příspěvku na péči, (z III. st. na IV.), a za 2. zamítnutí instalace schodišťové sedačky (manžel má IV. stupeň postižení), což bylo pro mne nepochopitelné. Oba případy, pracovnice CZEPY, obhájily a vyřídily. Kdykoli potřebuji v něčem poradit, mohu se s jistotou na ně obrátit.
Ano, díky vysvětlení a informacím, které jsem v CZEPA dostala, jsem se dokázala zorientovat ve své situaci, v tom, na co mám nárok, zda je správné se hájit a jak svou situaci vyřešit. Byly mi vysvětleny přesně kroky a možné scénáře, jak by situace mohla dopadnout. I díky zkušenostem jiných klientů a hlavně zkušenostem a praxí pracovníků v CZEPA.
Přátelé, z pozice kvadruplegika bych se rád a cítím i určitou povinnost v tom, se s Vámi krátce podělit o zkušenost, kterou jsem získal při spolupráci s pracovníky České asociace paraplegiků (CZEPA), při mém snažení o přeřazení z III. do IV. stupně ohledně příspěvku na péči. Již při podání žádosti jsem byl od CZEPA kompletně informován o všem co je třeba udělat, jaký bude průběh a podpořili moji žádost jasným a zcela přesným vyjádřením ohledně mého zdrav. stavu v podpůrném dopisu. Nicméně po téměř roční anabázi jsem obdržel konečné rozhodnutí od MPSV s tím, že přeřazení se zamítá bez možnosti odvolání. Obrátil jsem se proto na CZEPA s žádostí o názor, zda má smysl se bránit a jak a jestli by mi příp. mohli pomoci, protože jsem byl přesvědčen, že rozhodnutí MPSV nebylo vzhledem k mému zdrav. stavu správné. Následná spolupráce byla naprosto perfektní ve všech ohledech! Informace, komunikace, instrukce co a jak musím obstarat, zásadní pomoc při vypracování žaloby, zkrátka vše bezchybné a to vše během dvouměsíční lhůty pro podání a hlavně během největších omezení kvůli pandemii Koronaviru! Kdyby byli na všech úřadech a institucích ve státě stejně schopní a ochotní lidé jako jsou v CZEPA, měli bychom – alespoň co se týče veškerého řešení s úřady apod. – blahobyt. Za vše co pro nás děláte, Vám patří obrovské díky! A Vy, kteří řešíte nějaký problém v souvislosti s životem po úraze, nebo Vás to brzo čeká, doporučuju se na CZEPA obrátit.
PARTNEŘI



