

Poskytovatel sociální služby
Česká asociace paraplegiků – CZEPA, z.s.
Registrovaná sociální služba – CZEPA – odborné sociální poradenství, č. 2225351
Poslání
Hájíme zájmy vozíčkářů po poranění míchy, usilujeme o vytvoření podmínek pro jejich plnohodnotný život a pro integraci do většinové společnosti.
Cílem odborného sociálního poradenství asociace CZEPA je poskytovat informace, rady, pomoc a podporu osobám s poškozením míchy (a jejich blízkým), kteří se vzhledem ke svému získaném handicapu ocitli v nepříznivé životní situaci, kterou nejsou schopni řešit vlastními silami.
Cílová skupina
Osoby ochrnuté po poškození míchy, které se nacházejí v nepříznivé sociální situaci, kterou nejsou schopni sami vyřešit, jejich rodinní příslušníci a osoby blízké. Dále je služba poskytována osobám s jiným druhem tělesného postižení – např. DMO, roztroušená skleróza, rozštěp páteře.
Věková kategorie klientů
Služba je poskytována klientům bez omezení věku.
Zásady poskytování služby
- ochrana základních lidských práv a svobod
- odbornost
- komplexnost
- dostupnost
- individuální přístup
- bezplatné poradenství
- důstojnost a důvěrnost
- osobní, telefonické, e-mailové a on-line poradenství
- možnost zachování anonymity
Kapacita služby
Ambulantní forma – 1 klient, terénní forma – 2 klienti (tzv. okamžitá kapacita).
Úhrada za službu
Služba je klientům poskytována bezplatně.
Místo poskytování služby
- ambulantní – Dygrýnova 816/8, 198 00 Praha 14
- terénní
- telefonicky, e-mailem, on-line – dle místa pobytu klienta
- osobně – na území hl. m. Prahy
Provozní doba
Pracovní dny 8:00–16:00 hod. pro ambulantní i terénní formu služby
Kontaktní osoby
- Bc. Hana Sixtová, sociální pracovnice, e-mail: sixtova@czepa.cz, 608 043 331
- Monika Kupková, DiS., sociální pracovnice, e-mail: kupkova@czepa.cz, 775 980 952
- Zdeňka Faltýnková, pracovnice v sociálních službách, e-mail: faltynkova@czepa.cz, 607 453 501
- Mgr. Šárka Plaštiaková, vedoucí pracovnice – metodička, email: plastiakov@czepa.cz, 773 483 083
Smlouva
Smlouva o poskytování služeb je obvykle ústní, v odůvodněných případech či na žádost klienta může být písemná.
Oblasti podpory
- Poradenství je komplexní, zaměřuje se zejména na podporu sociálních pracovnic v tématech dávek pro osoby se zdravotním postižením, příspěvku na péči, sociálních služeb, vzdělávání a zaměstnávání osob se zdravotním postižním, financování kompenzačních pomůcek, problematiku invalidních důchodů; v týmu s pracovnicí v sociálních službách (spinální specialistkou) na podporu v tématech bezbariérových úprav bydlení, poradenství ve výběru vhodných kompenzačních pomůcek a také předcházení a řešení zdravotních komplikací, omezujících sociální začlenění osob se zdravotním postižením do společnosti atd.
- V případech, kdy je identifikována potřeba odborné právní podpory v oblasti sociálního práva (např. příspěvek na péči, příspěvek na zvláštní pomůcku, invalidní důchod), využijí sociální pracovnice konzultace externího právníka, který nepřímou formou poskytne odbornou radu/stanovisko/podporu (vyjádření právníka klientovi zprostředkovává sociální pracovnice, která s klientem následně dokončuje zakázku). Dále můžeme zprostředkovat kontakt na specialisty práva – týká se témat odškodnění úrazu.
Odborné sociální poradenství můžete využít
- osobně (přednost mají předem objednaní klienti),
- telefonicky,
- písemně emailem či dopisem,
- on-line (obvykle prostřednictvím platformy Google Meet)
- prostřednictvím anonymní poradny na komunitním portálu Vozejkov
- osobně na akcích asociace CZEPA.
Práva klienta
- v případě zájmu zůstat v anonymitě
- na ochranu osobnosti a s tím souvisejících osobních údajů (standard č. 6 OSP CZEPA)
- právo požadovat uzavření písemné smlouvy o poskytování odborného sociálního poradenství
- přizvat si ke konzultaci další osobu, kterou si klient přeje
- nahlížet do spisu, pokud je o daném klientovi veden či do evidence intervencí, které byly klientovi poskytnuty
- stěžovat si na průběh a kvalitu poskytovaných služeb (standard č. 7 OSP CZEPA), v případě stížnosti být informován o závěrech šetření způsobem, kterým si stěžovatel určí
- požádat o výměnu sociální pracovnice
- požádat o výpis o poskytované službě odborného sociálního poradenství
- kdykoliv a bez udání důvodu ukončit spolupráci se službou odborného sociálního poradenství
Povinnosti klienta
- aktivně spolupracovat při řešení jeho/její nepříznivé sociální situace
- nepřenášet kompetence či odpovědnost za řešení situace na odborné pracovníky služby
- v případě předem domluvené konzultace se dostavit včas (případně se ze smluvené konzultace alespoň 24 hodin předem omluvit)
- nepřicházet na konzultace pod vlivem alkoholu či omamných a psychotropních látek
- zdržet se jakýchkoliv způsobů a projevů agrese během čerpání služby a během přítomnosti v kanceláři CZEPA
Pro zkvalitnění našich služeb budeme rádi za vyplnění DOTAZNÍKU SPOKOJENOSTI – k vyplnění ZDE.
REFERENCE
Nejen informace byly užitečné, ale jednalo se za 1. přímo o vyřízení špatně přiznaného stupně Příspěvku na péči, (z III. st. na IV.), a za 2. zamítnutí instalace schodišťové sedačky (manžel má IV. stupeň postižení), což bylo pro mne nepochopitelné. Oba případy, pracovnice CZEPY, obhájily a vyřídily. Kdykoli potřebuji v něčem poradit, mohu se s jistotou na ně obrátit.
Ano, díky vysvětlení a informacím, které jsem v CZEPA dostala, jsem se dokázala zorientovat ve své situaci, v tom, na co mám nárok, zda je správné se hájit a jak svou situaci vyřešit. Byly mi vysvětleny přesně kroky a možné scénáře, jak by situace mohla dopadnout. I díky zkušenostem jiných klientů a hlavně zkušenostem a praxí pracovníků v CZEPA.
Přátelé, z pozice kvadruplegika bych se rád a cítím i určitou povinnost v tom, se s Vámi krátce podělit o zkušenost, kterou jsem získal při spolupráci s pracovníky České asociace paraplegiků (CZEPA), při mém snažení o přeřazení z III. do IV. stupně ohledně příspěvku na péči. Již při podání žádosti jsem byl od CZEPA kompletně informován o všem co je třeba udělat, jaký bude průběh a podpořili moji žádost jasným a zcela přesným vyjádřením ohledně mého zdrav. stavu v podpůrném dopisu. Nicméně po téměř roční anabázi jsem obdržel konečné rozhodnutí od MPSV s tím, že přeřazení se zamítá bez možnosti odvolání. Obrátil jsem se proto na CZEPA s žádostí o názor, zda má smysl se bránit a jak a jestli by mi příp. mohli pomoci, protože jsem byl přesvědčen, že rozhodnutí MPSV nebylo vzhledem k mému zdrav. stavu správné. Následná spolupráce byla naprosto perfektní ve všech ohledech! Informace, komunikace, instrukce co a jak musím obstarat, zásadní pomoc při vypracování žaloby, zkrátka vše bezchybné a to vše během dvouměsíční lhůty pro podání a hlavně během největších omezení kvůli pandemii Koronaviru! Kdyby byli na všech úřadech a institucích ve státě stejně schopní a ochotní lidé jako jsou v CZEPA, měli bychom – alespoň co se týče veškerého řešení s úřady apod. – blahobyt. Za vše co pro nás děláte, Vám patří obrovské díky! A Vy, kteří řešíte nějaký problém v souvislosti s životem po úraze, nebo Vás to brzo čeká, doporučuju se na CZEPA obrátit.
Název projektu: CZEPA – Kvalitní a dostupné soc. poradenství a peer mentoring
Registrační číslo projektu: CZ.03.2.X/0.0/0.0/20_139/0017173.
Odborné sociální poradenství je finančně podpořeno Evropskou unii.